Hop til hovedindholdet

Webinar: Håndtering af reglerne i den nye ferielov

Vis lignende arrangementer


Dato og tid

Mandag d. 28. oktober 2019 kl. 09:00 til 10:30

Tilmeldingsfrist

Fredag d. 25. oktober 2019 kl. 13:00

Sted

Online Online

Webinar: Håndtering af reglerne i den nye ferielov

Vis lignende arrangementer


Arrangementsbeskrivelse

Med den nye ferielov, der træder i kraft den 1. september 2020, skal arbejdsgivere til at arbejde med en række nye regler, herunder begrebet samtidighedsferie.

Ønsker du mere viden om den praktiske håndtering af reglerne i den nye ferielov, er dette webinar noget for dig.

Webinaret henvender sig til medarbejdere i både den offentlige og private sektor, der har HR og lønbogholderi som deres opgave. Det kan være løn- og personalekonsulenter, regnskabsmedarbejdere, controllere, HR-konsulenter, og andre der håndterer feriereglerne.

Webinaret tager udgangspunkt i de generelle regler og rammer, og går ikke i dybden inden for de specifikke overenskomster.

Varighed: 1,5 time inkl. tid til spørgsmål og drøftelse af problemstillinger.

Indhold
Hvordan håndterer vi den nye ferielov i praksis i forhold til;
• Ferie på forskud
• Udbetaling af 5. ferieuge
• Overførsel af ferie
• Ferietillæg
• Feriehindringer
• Ferielukninger
• Øvrigt.

- Gennemgang af behov for opdatering af virksomhedens ansættelseskontrakter og eventuel feriepolitik. 
- Forslag til ændring i ansættelseskontrakter samt feriepolitik
- Håndtering af feriefridage, 6. ferieuge mv. som ikke er reguleret af den nye lov.
- Behov for forberedelse inden loven træder i kraft
- Håndtering af direktører og ejerledere.

Der er mulighed for at stille spørgsmål undervejs i en chatfunktion.

PRIS: 995,- ekskl. moms pr. deltager.

Bemærk, at reglerne om overgang fra den gamle ferielov til den nye ferielov, afholdes i et særskilt webinar. Læs mere her
Deltager du i begge webinarer, opnår du en samlet rabat på 295,- kr.