Hop til hovedindholdet

Webinar: Bliv klogere på den nye E-handelspakke


Dato og tid

Fredag d. 7. maj 2021 kl. 08:00 til 08:55

Tilmeldingsfrist

Onsdag d. 7. april 2021 kl. 06:50

Sted

Online Online

Webinar: Bliv klogere på den nye E-handelspakke


Webinaret er afviklet 20. april. Det er kun muligt at købe optagelsen.

E-handel er det nye sort, og den 1. juli 2021 træder EU’s nye ”E-handelspakke” i kraft, som skal gøre det lettere at sælge på tværs af EU’s grænser.

Med E-handelspakken følger nye momsregler, hvilket blandt andet betyder, at virksomheder fremover skal opkræve udenlandsk moms, når de sælger varer til privatpersoner i andre EU-lande for mere end 10.000 Euro årligt. Samtidig bortfalder kravet om, at virksomheder skal momsregistreres i hvert land, de sælger til.

Der stilles i den forbindelse også en række nye krav til virksomheder, der sælger ydelser til privatpersoner i andre EU-lande.

Det er derfor vigtigt, at man allerede nu forholder sig til de nye momsregler, så man er klar og forberedt den 1. juli, når kravene træder i kraft.

Bliv opdateret på de nye regler

Den 20. april fra 9.00-10.30 inviterer vi til et aktuelt webinar om E-handelspakken, hvor vi dykker ned i de nye momsregler, og de konsekvenser det har for danske virksomheder som sælger varer og ydelser til privatpersoner i EU.

De nye momsregler vil betyde ændringer i virksomheders webshop, opsætning i økonomisystemet og i hvordan virksomheder fremover skal indberette momsen. Derfor henvender webinaret sig til alle funktioner i virksomheder, der har web-baseret salg af varer og ydelser til private i EU.

Arrangementet afholdes online, så du har muligheden for at få serveret en step-by-step plan for, hvordan I skal indrette jer fra 1. juli, direkte hjemme i privaten.

Om webinaret

Webinaret zoomer ind på den nye E-handelspakke og kommer ind på de nye momsregler og de nye krav, som der stilles til virksomheder. Vi vil dykke ned i de mest relevante forhold og svare på spørgsmål såsom:

  • Hvordan bliver de nye momsregler og fakturakrav fremover?
  • Hvilke relevant data skal virksomheder bruge til at overholde momsreglerne?
  • Hvordan skal virksomheder fremover indberette moms i henhold til de nye regler?
  • Hvilke krav stilles der til virksomhedens økonomisystem?
  • Hvad skal du være særligt opmærksom på, hvis du evt. har en webshop?
  • Vi gennemgår et eksempel på, hvilke krav skal fremover bliver stillet til virksomhedens webshop af moms efter de nye regler
  • Og meget andet…

Deltag i webinaret og vær med til at sikre, at du og din virksomhed er bedst muligt klædt på til de nye momsregler og samtidig får mest muligt ud af den nye E-handelspakke.

Prisen er 850 kr. ekskl. moms pr. deltager. 
Vi glæder os til at se dig online.