Hop til hovedindholdet

Webinar: Personalegoder og skattefrie godtgørelser - del 2 Aflyst

Vis lignende arrangementer


Dato og tid

Mandag d. 15. juni 2020 kl. 12:30 til 14:00

Tilmeldingsfrist

Søndag d. 14. juni 2020 kl. 15:30

Sted

Online Online

Webinar: Personalegoder og skattefrie godtgørelser - del 2 Aflyst

Vis lignende arrangementer


Arrangementsbeskrivelse

I de seneste år har Skattestyrelsen øget deres fokus på indberetninger fra arbejdsgivere, og disse skal derfor i stigende grad være opmærksomme på, om de lever op til kravene omkring beskatning, indberetning og kontrol i forbindelse med løn, personalegoder og skattefrie godtgørelser. 

For både arbejdsgivere og medarbejdere kan have store økonomiske konsekvenser, hvis virksomheden ikke har tilstrækkeligt styr på, hvornår diverse personalegoder og godtgørelser er skattepligtige, og hvornår der er pligt til at indberette dem.

Vidste I for eksempel, at en gave til medarbejderens 10 eller 20 års jubilæum er både skatte- og indberetningspligtig, hvis den koster mere end 1.200 kr. inkl. moms?

Vi afvikler webinarer om personalegoder og skattefrie godtgørelser. Webinarets del 1 omhandler virksomhedens biler samt rejse- og befordringsgodtgørelse. Webinarets del 2 omhandler øvrige personalegoder.

Webinarets del 2 har en varighed af 1,5 time inkl. indlagt tid til spørgsmål og drøftelse af problemstillinger.

På webinaret gennemgår vi bl.a;  
• Kost – og kantinereglerne: Kan I tilbyde gratis morgenmad til medarbejderne? Hvornår må I give et overarbejdsmåltid, uden at medarbejderne beskattes heraf?
• Gaver til medarbejderne: Hvornår kan I skattefrit give en gave til jeres medarbejdere og er der grænser for meget gaven må koste? Skal gavekort beskattes som løn?
• Sundhedsordninger: Kan vi tilbyde massage, vaccination, løbeklubber og andet på arbejdspladsen skattefrit?
• Bruttolønsordninger: Hvornår er det en god idé at tilbyde et gode igennem en nedgang i lønnen?

Herudover ser vi også på andre gængse personalegoder og kravene til indberetning og indeholdelse.

Webinaret henvender sig til medarbejdere i både den offentlige og private sektor, der har HR og lønbogholderi som deres opgave. Det kan være løn- og personalekonsulenter, regnskabsmedarbejdere, controllere, HR-konsulenter, og andre der håndterer medarbejdernes forhold omkring løn, personalegoder, kørsel med videre.  

Der er mulighed for at stille spørgsmål undervejs i en chatfunktion.

Læs om indholdet på webinarets del 1 her

Ved deltagelse i begge webinarer - del 1 og 2 - opnås en rabat.