Indlæser
Webinar: Håndtering af den nye ferielov fra 1. september 2020
Vis lignende arrangementer
Dato og tid
Fredag d. 19. juni 2020 kl. 10:00 til 11:00
Tilmeldingsfrist
Fredag d. 19. juni 2020 kl. 09:00
Sted
Online Online
Arrangementsbeskrivelse
Den nye ferielov træder i kraft den 1. september 2020. Arbejdsgivere skal nu til at arbejde med en række nye regler, herunder begrebet samtidighedsferie.
Dette webinar henvender sig til medarbejdere i både den offentlige og private sektor, der har HR og lønbogholderi som deres opgave. Det kan være løn- og personalekonsulenter, regnskabsmedarbejdere, controllere, HR-konsulenter, og andre der håndterer feriereglerne.
Webinaret tager udgangspunkt i de generelle regler og rammer, og går ikke i dybden inden for de specifikke overenskomster. Vi giver et kort overblik over, hvad I som virksomhed skal forberede jer på.
Varighed: 1 time inkl. tid til spørgsmål og drøftelse af problemstillinger.
Indhold
Hvordan håndterer vi den nye ferielov og samtidighedsferie i praksis i forhold til;
- Ferie på forskud
- Udbetaling af 5. ferieuge
- Overførsel af ferie
- Ferietillæg
- Feriehindringer
- Ferielukninger
- Øvrigt
- Ansættelseskontrakter og feriepolitik
- Håndtering af feriefridage, 6. ferieuge mv., som ikke er reguleret af den nye lov
- Håndtering af direktører og ejerledere
- Behov for forberedelse inden loven træder i kraft.
Der er mulighed for at stille spørgsmål undervejs i en chatfunktion.
PRIS: 500,- ekskl. moms pr. deltager.