Hop til hovedindholdet

Webinar: Håndtering af den nye ferielov fra 1. september 2020

Vis lignende arrangementer


Dato og tid

Onsdag d. 27. maj 2020 kl. 09:00 til 10:00

Tilmeldingsfrist

Tirsdag d. 26. maj 2020 kl. 12:00

Sted

Online Online

Webinar: Håndtering af den nye ferielov fra 1. september 2020

Vis lignende arrangementer


Arrangementsbeskrivelse

Den nye ferielov træder i kraft den 1. september 2020. Arbejdsgivere skal nu til at arbejde med en række nye regler, herunder begrebet samtidighedsferie.

Dette webinar henvender sig til medarbejdere i både den offentlige og private sektor, der har HR og lønbogholderi som deres opgave. Det kan være løn- og personalekonsulenter, regnskabsmedarbejdere, controllere, HR-konsulenter, og andre der håndterer feriereglerne.

Webinaret tager udgangspunkt i de generelle regler og rammer, og går ikke i dybden inden for de specifikke overenskomster. Vi giver et kort overblik over, hvad I som virksomhed skal forberede jer på.

Varighed: 1 time inkl. tid til spørgsmål og drøftelse af problemstillinger.

Indhold

Hvordan håndterer vi den nye ferielov og samtidighedsferie i praksis i forhold til;

  • Ferie på forskud
  • Udbetaling af 5. ferieuge
  • Overførsel af ferie
  • Ferietillæg
  • Feriehindringer
  • Ferielukninger
  • Øvrigt
    • Ansættelseskontrakter og feriepolitik
    • Håndtering af feriefridage, 6. ferieuge mv., som ikke er reguleret af den nye lov
    • Håndtering af direktører og ejerledere
    • Behov for forberedelse inden loven træder i kraft.

Der er mulighed for at stille spørgsmål undervejs i en chatfunktion.

PRIS: 500,- ekskl. moms pr. deltager.